معرفی وبلاگ
با سلام-می خواهیم به بررسی نام امسال که سال تولید ملی است بپردازیم:تولید ملی یعنی چه؟ واردات در تولید ملی چه تاثیری دارد؟ مزایای تولید ملی چیست؟ تولید ملی چه وضعیتی دارد؟ این ها سوالاتی ااست که پیش می آید.برخی مقالات را از سایت های معتبر می آورم-زیرا پاسخ به مباحث تخصصی توسط اینجانب که سال دوم دبیرستان هستم امکان ندارد.ولی در حد توانم تلاش می کنم.
صفحه ها
دسته
پايگاه هاي مرتبط
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 63667
تعداد نوشته ها : 5
تعداد نظرات : 1
Rss
سایر امکانات
بررسی و معرفی کالای باکیفیت ایرانی

ما می توانیم

لوگوی ما
طراح قالب

طراحی توسط تبیان
ویرایش توسط تولید ملت

اسلایدر

توليد محتوا ملي در راستاي فرمايش رهبري

 


بهار كه مي رسد همه چيز تازه مي شود. حرفها، سخن ها ، تصميم ها، اراده ها و برنامه ها.تصميم ها كه تازه شد، ناخودآگاه مي روي به سراغ برنامه ها ، تا از عطر و بوي خلاقيت و تازگي شان، نويد بهار و سالي پر طراوت را حس كني.
اينترنت
در آغازين روز بهار ، هنگامي كه همه براي اتخاذ تصميم هاي نو آماده مي شوند، به سراغ حجت الاسلام سيد محمدرضا آقاميري ، عضو هيئت مديره و قائم مقام موسسه فرهنگي اطلاع رساني تبيان رفتيم تا در گفتگويي كوتاه،از برنامه هاي تبيان در سال «توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني» مطلع شويم.

حجت الاسلام سيد محمد رضا آقا ميري، توليد محتواي ديجيتالي ملي و زيرساخت هاي استفاده ملي از آن را مهمترين ماموريت موسسه فرهنگي اطلاع رساني تبيان در سال جديد مي داند و مي گويد:« بايد راه توليد اطلاعات را ادامه بدهيم و اطلاعات مفيد و موثري توليد كنيم و تلاش كنيم كه اين اطلاعات بومي شده و بتواند نياز كاربر ايراني را مرتفع كند.»مشروح اين گفتگو به اين شرح است:

 « ارزيابي حضرتعالي از نامگذاري سال نود و يك يه نام سال «‌توليد ملي و حمايت از سرمايه ايراني » چيست؟

 بايد در نظر داشت كه مطابق با فرمايش مقام معظم رهبري در خصوص توليد ملي،توليد اطلاعات نيز يكي از مصاديق توليد ملي است. در حال حاضر در كشور هم مصرف كننده اطلاعات هستيم و در بسياري مواقع توليد كننده اطلاعات. اما موتورهاي جستجوگر عمده و قابل توجه در خارج از كشور تامين مي شود. يعني ما با اينكه خودمان توليد كننده اطلاعات هستيم، براي استفاده از اطلاعات خودمان به موتورهاي جستجوگر و ديتا سنترهاي خارجي نيازمنديم، و براي استفاده از هر كدام از اين امكانات بايد هزينه كرده ودستمان را به سوي خارج از كشور دراز كنيم. حالا چه بايد بكنيم؟ براي جامه عمل پوشاندن بهرهنمودهاي رهبري ، بايد در وهله اول به توليد اطلاعات بپردازيم كه پيش از اين هم اين كار را مي كرديم اما به اين دليل كه اطلاعات از كشور خارج مي شد و روي سرورها و ديتا سنترهاي خارجي قرار مي گرفت، ديگر حكم اطلاعات ملي را نداشت و اطلاعات خارجي محسوب مي شد و بايد براي استفاده از آن هزينه پرداخت مي كرديم.

حجت الاسلام سيد محمد رضا آقا ميري، توليد محتواي ديجيتالي ملي و زيرساخت هاي استفاده ملي از آن را مهمترين ماموريت موسسه فرهنگي اطلاع رساني تبيان در سال جديد مي داند و مي گويد:« بايد راه توليد اطلاعات را ادامه بدهيم و اطلاعات مفيد و موثري توليد كنيم و تلاش كنيم كه اين اطلاعات بومي شده و بتواند نياز كاربر ايراني را مرتفع كند.

 حالا بايددر درجه اول، اطلاعات را به صورت گسترده و از طريق استفاده از تكنولوژي روز نظير اسكن كتابها، خلاصه برداري ها ، جمع آوري و فراوري اطلاعاتو.. توليد كنيم. بايد راه توليد اطلاعات را ادامه بدهيم و اطلاعات مفيد و موثري توليد كنيم و تلاش كنيم كه اين اطلاعات بومي شده و بتواند نياز كاربر ايراني را مرتفع كند. و در درجه دوم با تقويت زيرساخت ها و راه اندازي شبكه ملي داخلي، اطلاعات را از طريق سرور و موتور جستجوگر ايراني ، در اختيار مخاطب قرار دهيم. اين امر يكي از مصاديق بارز و موضوع فرمايش حضرت‌ آقا در توليد ملي است كه اطلاعات ملي ، از طريق شبكه ملي در اختيار كاربر ايراني قرار گيرد.

 استراتژي موسسه فرهنگي اطلاع رساني تبيان براي تحقق حمايت از توليد ملي چيست؟

اينترنت

تبيان به عنوان بزرگترين شبكه فناوري اطلاعات كشور مي كوشد علاوه بر توليد محتواي ديجيتالي، جستجوگر بزرگ تبيان را در شبكه مجازي ملي راه اندازي نموده و براي استفاده كاربر ايراني آماده نمايد. به اين ترتيب اطلاعات و محتواي ملي بر روي جستجوگر ايراني قابل استفاده و دسترسي خواهد بود.دستاورد موسسه تبيان در سال جهاد اقتصادي چه بود؟ به لطف الهي در سال جهاد اقتصادي موفق شديم ديتاسنتر بزرگ ملي را ايجاد كنيم. و مركز خدمات داده جديد را تحقق ببخشيم. و الان به صورت فعالاز مجموعصد در صد ديتاسنتر، 90% آن قابل استفاده و بهره برداري است. اين خدمات را در امسال و سالهاي آتي گسترش و توسعه دهيم كه با توجه به افزايش نياز و رغبت و تمايل كاربران، دچار كمبود فضاي هاستينگ نشويم. خدمات داده اي كه توسط تبيان ارائه شد قابليت هاي بسياري دارد و با تكيه بر همين قابليت ها توانسته مشتريان و متقاضيان زيادي را به خود جلب كند. يكي ديگر از دستاوردهاي تبيان در سال جهاد اقتصادي،تهيه پردازشگر تصاوير مستهجن بود كه در فيلترينگ محيط مجازي كاربرد دارد و در سال90 به شكوفايي رسيد. بنده به عنوان نماينده سازمان تبليغات اسلامي در « كارگروه تعيين مصاديق محتواي مجرمانه اينترنتي» توانايي اين پردازشگر را در غربالگري سايت هاي مختلف شاهد بودم كه چگونه محتواهاي غير اخلاقي را در سايت ها شناسايي مي كرد. كه شايسته است در همين فرصت از زحمات و تلاش هاي رياست محترم سازمان تبليغات جناب آقاي دكتر خاموشي، براي اين اقدام ارزشمند، تقدير و تشكر كنم.

تبيان به عنوان بزرگترين شبكه فناوري اطلاعات كشور مي كوشد علاوه بر توليد محتواي ديجيتالي، جستجوگر بزرگ تبيان را در شبكه مجازي ملي راه اندازي نموده و براي استفاده كاربر ايراني آماده نمايد

سخن پاياني ؟

شايسته است كه به همه كاربران اينترنتي، دوستان و علاقه مندان فناوري اطلاعاتو اعضاي خانواده بزرگ تبيانايام فرخنده نوروز را تبريك و شادباش عرض كنم و همگي را به توجه و دقت فراوان به رهنمودهاي مقام معظم رهبري و موضوع فرمايش آقا در خصوص توليد ملي دعوت كنم.از همه دوستان مي خواهم كه در همه حال به محتواي دعاي روحاني «يا مقلب القلوب و الابصار، يا مدبر الليل و النهار ، يا محول الحول و الاحوال ، حول حالنا الي احسن الحال» توجه نموده و امسال كه سال توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني نامگذاري شده را ، مجدانه كار كنند كه انقلابي در موقعيت هاي مختلف فرهنگي اجتماعي ايجاد شود. توليد را به طور جدي پيگيري كنند، خصوصا توليدات فرهنگيكه بايد به مقوله اقتصاد فرهنگ و جهاد فرهنگي نيز بسيار توجه شود. در پايان براي همه ايرانيان آرزوي موفقيت و سربلندي دارم .»

بخش ارتباطات تبيان

منبع:سازمان تبليغات اسلامي

منبع:سايت تبيان

لينك به منبع


بیست و هشتم 4 1391 1:30 بعد از ظهر
X